13.04.2021

ARTYKUŁY

Jak połączyć e-mail i sms marketing w branży e-commerce?

Czy wiesz, że Polacy w 2020 roku na zakupy online przeznaczyli ok. 100 mld złotych? Według prognoz specjalistów z branży e-commerce wynik ten w 2021 roku wzrośnie do 120 mld złotych. Konkurencja z dnia na dzień jest coraz większa, dlatego warto dobrze się promować w sieci. Jak? Za pomocą kampanii sms i e-mail, które można zrealizować w SARE.

 


E-commerce w Polsce

Pandemia w znacznym stopniu zmieniła podejście wielu Polaków do zakupów internetowych oraz podejście samych handlowców do sprzedaży internetowej. Sklepy, które dotąd prosperowały tylko stacjonarnie, w większości zostały zmuszone przenieść swoje interesy do rzeczywistości online i wprowadzić model sprzedaży oparty na omnichannel! Tak naprawdę nikt nie wie, czy nawyki zakupowe po pandemii wrócą do normy, czy nadal tak chętnie będziemy kupować przez Internet. Najlepszym więc rozwiązaniem jest otwarcie się na nowe technologie i prowadzenie sklepu zarówno stacjonarnie, jak i online. Warto również być na bieżąco z wszystkimi najnowszymi danymi ze świata e-commerce, dlatego przedstawiamy Ci statystyki sprzedaży internetowej z 2020 roku.

 

SMS czy e-mail – co lepiej wybrać do komunikacji z klientem?

Wielu właścicieli sklepu, tworząc swoją strategię komunikacyjną, zastanawia się, jakie kanały najlepiej wykorzystać do skontaktowania się ze swoimi klientami. Czy klienci wolą być informowani o nowych promocjach i procesie transakcyjnym poprzez wiadomość e-mail? A może lepiej wysłać do nich smsa? Co najlepiej wybrać? Na pewno każdy z tych kanałów ma swoje plusy i minusy, dlatego nie powinieneś się ograniczać tylko i wyłącznie do jednego z nich. Złotym środkiem jest mądre łączenie komunikacji e-mail i sms.

Firmy w głównej mierze do kontaktu z klientem wykorzystują zwykle e-mail marketing. Potwierdza to ostatni raport z Badania wykorzystania poczty elektronicznej – aż 77% respondentów uznało, że najchętniej w komunikacji korzysta z e-maila. Na drugim miejscu uplasował się jednak sms. Według statystyk otwieralność smsów wynosi około 98%, istnieje więc ogromna szansa, że odbiorca zaznajomi się z wysłanym przez Ciebie komunikatem. Ponadto krótki i treściwy sms może być idealnym uzupełnieniem wiadomości e-mail.

 

Jak połączyć sms i e-mail marketing?
 
Jeśli myślisz, że do masowej wysyłki mailingu oraz smsów potrzebujesz dwóch osobnych narzędzi, to jesteś w błędzie. System SARE oferuje zarówno prowadzenie kampanii mailingowej jak i smsowej. Jest to bardzo wygodne działanie, ponieważ w jednym panelu administracyjnym, możesz kontrolować wyniki z przeprowadzonych kampanii. 

Tego typu połączenie komunikacji e-mail i sms powinno dobrze sprawdzić się w branży e-commerce, gdzie klienci na bieżąco są zwykle informowani o zmianie statusu transakcji, promocjach czy extra kodach rabatowych. Specjaliści w SARE pomogą Ci zarówno w przygotowaniu dokładnie zintegrowanej kampanii oraz w samym procesie wysyłki. Poniżej mamy dla Ciebie dwa scenariusze, w których wykorzystaliśmy komunikację e-mail i sms. 

 

  1. KAMPANIA OKOLICZNOŚCIOWA 
    Kampanie okolicznościowe bardzo dobrze sprawdzą się w zaplanowaniu wysyłek, informujących o promocji ograniczonej czasowo. Wiadomość e-mail pełni tutaj funkcję informacyjną, a celem smsa jest zaktywizowanie i zmobilizowanie odbiorcy do wykorzystania promocji tu i teraz.  

    Przykład: Z okazji Black Friday, sklep internetowy z elektroniką wysłał do swojej bazy adresowej e-maila, zapowiadającego zbliżający się weekend promocji i rabatów. Każdy odbiorca, który otworzył wiadomość, dostanie smsa z kodem rabatowym do wykorzystania w Black Friday. 


  2. KAMPANIA RATUJĄCA PORZUCONE KOSZYKI
     
    Scenariusz wykorzystujący kampanię sms i e-mail sprawdzi się również w sytuacji, gdy chcesz uratować porzucone koszyki w Twoim sklepie online. Jeśli klient opuści stronę internetową przed sfinalizowaniem zakupów, przypomnij mu o pozostawionych produktach. 

    Przykład: Klient odwiedził sklep internetowy, zainteresowało go kilka produktów, dlatego dodał je do koszyka. Następnie opuścił stronę sklepu bez opłacenia swoich zakupów. Po godzinie przypomnij mu o pozostawionych produktach – wyślij wiadomość e-mail, zawierającą dokładnie te produkty, które zostawił w koszyku. Jeśli użytkownik otworzy wiadomość i nie wróci na stronę sklepu, wyślij mu smsa z dedykowanym kodem rabatowym np. na darmową dostawę.

Jeśli chcesz wiedzieć, jakie kampanie sprawdzą się w Twoim e-commerce. Skontaktuj się z naszymi specjalistami – kontakt@sare.pl.